Dieren
24 juli 2017, 15:15
[gallery ids="1081303,1081302,1081301,1081300,1081299"] Wie deze week op Schiphol arriveert voor een vlucht, krijgt daar meteen waarschuwingen op digitale billboards te zien over toeristische uitstapjes die akelig zijn voor dieren. De Stichting SPOTS voert op deze manier, in samenwerking met World Animal Protection (WAP) en Stichting AAP, actie tegen het knuffelen van welpjes, het maken van ritjes op olifanten en ander vermaak waar beesten onder lijden tijdens de vakantie. De campagne duurt de hele week en er is bewust gekozen voor deze week, want het is voor Schiphol de drukste week van het jaar.
Simone van stichting SPOTS, die strijdt tegen zogenaamde 'knuffelfarms', laat aan Hart van Nederland weten: "De reisbranche is heel goed bezig, over het algemeen weren die het soort tripjes waarbij je welpjes kan knuffelen of ritjes op olifanten kan maken. Er worden natuurlijk hele mooie verhalen verteld, dus het is ook begrijpelijk dat de consument zelf er wel nog steeds in trapt. Ze zeggen dan dat de welpen over een paar jaar weer uitgezet worden, dus dat is een mooi verhaal, maar negen van de tien keer is dat helemaal niet zo." Volgens de site van World Animal Protection stijgt het aantal olifanten dat wordt gevangen voor het vermaken van toeristen in Azië nog steeds en worden de dieren vaak op een ''onacceptabele'' manier behandeld. Video: Stichting SPOTS. De stichting strijdt tegen zogenaamde 'knuffelfarms' omdat deze niet goed zijn voor het welzijn van de welpjes. ANP / Redactie
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.