Weerbericht
24 juli 2019, 21:25
Passagiers die gestrand zijn door de brandstofproblemen op Schiphol, hebben geen recht op compensatie. Dat meldt Airhelp, dat gedupeerde reizigers bijstaat bij vertragingen. Volgens die onderneming is de tankstoring een uitzonderlijke situatie, die de luchtvaartmaatschappij niet had kunnen voorkomen. Passagiers van wie de vlucht vertraagd of geannuleerd is moeten wel worden opgevangen door luchtvaartmaatschappijen. Mensen die langer dan twee uur op een luchthaven zijn gestrand moeten onder meer gratis eten en drinken krijgen en indien nodig een gratis overnachting. Ook hebben die passagiers recht op twee telefoontjes en toegang tot hun e-mail, legt Airhelp uit. Lees ook: KLM: ook donderdag nog last van tankstoring De problemen met de tankinstallatie op Schiphol woensdag aan het begin van de middag begonnen. KLM meldde dat een groot aantal vluchten met Europese bestemmingen en drie intercontinentale vluchten zijn geannuleerd. Verder liet de luchtvaartmaatschappij al weten dat donderdag ook nog vluchten worden geschrapt. ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.