nieuws
8 nov 2019, 16:03
Ondanks dat het met de economie erg goed gaat blijken Nederlanders verzot op korting. Het leeuwendeel van de Nederlanders houdt kortingen goed in de gaten en is goed op de hoogte waar en wanneer deze worden aangeboden. Nederlanders kopen verder steeds vaker producten in de korting terwijl ze deze eigenlijk niet nodig hebben. Dit blijkt uit de Nationale Kortings Monitor. Vooral vrouwen zijn gek op een impulsaankoop als er een hoge korting bij wordt aangeboden staat in het onderzoek.
Iemand die hier over mee kan praten is Minke van Kuijen. Ze houdt het blog 'Gierige Gerda' bij waarop ze schrijft over besparen op dagelijkse boodschappen. "Je moet gewoon goed kijken, waar zijn de beste aanbiedingen. Die week ga je bij die supermarkt boodschappen doen. Volgende week zijn bij een andere de aanbiedingen beter en dan ga je weer naar die andere supermarkt", zegt Minke. Lees ook: Consumentenbond: 'Prijzen tijdens Black Friday niet spectaculair lager'
In vergelijking Nederlanders laten vergeleken met 2016 hun koopgedrag steeds meer afhangen van korting. Zo wordt er bijvoorbeeld gewacht op winter- en zomerkortingen of op speciale dagen zoals Black Friday. Lees ook: Bij de Lidl kun je nu voor 25 cent voedsel kopen dat nog net houdbaar is De meeste Nederlanders zoeken vooral via 'traditionele' bronnen zoals papieren folders naar kortingen. Wel groeit de groep mensen die online over kortingen lezen. Dit is vooral te danken aan de jongere doelgroep.
"Ik koop alleen wat ik daadwerkelijk nodig heb, wat ik opmaak. En andere dingen laat ik gewoon in de winkel liggen", zegt blogger Minke als ze haar voorraadkast laat zien. Ze heeft nog wel een tip voor mensen die ook extreem veel wil besparen: "Ik zou vooral letten op de houdbare producten, de verzorgings- en huishoudproducten. Daar wordt vaker mee gestunt dan met eten en drinken. Verse dingen koop ik vaak in het seizoen. Dan zijn ze vaak in de aanbieding."
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.