nieuws
24 apr 2019, 20:15
Soms wel drie, vier keer per week een bezorger aan de deur met wéér een pakketje? Herkenbaar. Pakketbezorgers scheuren letterlijk stad en land af om een enorme lading pakketjes af te leveren bij ongeduldige consumenten. Daarbij maken ze soms wel 130 tot 180 stops op een dag. Als het aan Amsterdamse winkeliers ligt gaat dat veranderen. Volgens hen zouden we ons moeten schamen voor ons bezorggedrag. De winkeliers hebben er zelfs een nieuwe term voor bedacht: 'bezorgschaamte'. Lees ook: Toename pakketbezorgers maakt woonwijken onveiliger "Het is niet normaal om een spijkerbroek, koptelefoon of inktpatronen voor je printer in een grote doos te laten afgeven aan je voordeur, terwijl het overige verkeer wordt gehinderd", stelt Guido Frankfurther van MKB Amsterdam woensdag in het AD. Hij wil een halt toeroepen aan 'het onleefbaar maken als ze alles maar laten thuisbezorgen.'
Zo komt het zeer regelmatig voor dat buren een pakket aannemen. Soms zelfs tot vervelens aan toe. Gelukkig zijn er alternatieven voorhanden: neem Heidi uit Almere. Zij verzamelt pakketten voor wie dat wil, zodat buurtbewoners aan het einde van de dag bij haar langs kunnen gaan om ze op te halen. De bezorger heeft zo nog maar één stop voor de bezorging van meerdere pakketten. Lees ook: Zo gaan sommige postbezorgers om met je langverwachte pakketje… Een andere oplossing is de brief- en pakketautomaat van PostNL. Dat is een onbemande ‘zuil’ waar de pakketbezorger een keer per dag de pakketten in komt afleveren, zodat de klant zijn of haar bestelling op ieder moment van de dag kan afhalen.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.