nieuws
23 jan 2020, 21:09
Hoe vaak hij ook om de oren wordt geslagen met sappige hamburgers, pizza's en frites, de doorsnee Nederlander zwicht niet voor fastfoodreclame. Dat blijk uit onderzoek van Wat vindt Nederland, waar ruim 3900 mensen aan meededen. Lees ook: Heel Holland kebabt! Steeds meer shoarmazaken in Nederland Zo'n 70 procent van de Nederlanders stelt dat de kracht van reclame overschat wordt. Zij zeggen zelf te bepalen wat ze eten, en zich daarin niet te laten leiden door slimme marketing. En toch, volgens het Wereld Kanker Onderzoek Fonds zijn kinderen extra vatbaar voor marketing van ongezond eten. Het fonds stelde vast dat kinderen die meer reclames voor ongezonde voeding zien, ook meer calorieën tot zich nemen.
Uit het onderzoek van Wat vindt Nederland blijkt dat twee derde van de Nederlanders het ermee eens is dat de jeugd veel te veel wordt blootgesteld aan fastfoodreclame. Een nog veel grotere groep (78 procent) vindt dat onze jeugd te vaak slecht eet. Maar: volwassenen zijn ook geen heiligen. 31 procent van de Nederlanders kiest één tot drie keer per week hamburgers, friet, pizza of loempia's als avondeten.
Beeld: Unsplash
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.