Politiek
9 aug 2022, 22:24
Terwijl Farmers Defence Force roept dat ons nog de hardste boerenacties ooit te wachten staat, zijn boeren en hun buren uit de omgeving Buurse bezig met een publieksvriendelijke actie. Zij willen bewustheid creëren bij toeristen en hen meenemen in hun zorgen rondom het stikstofbeleid.
Daarom deelden ze vandaag en gisteren op campings in omgeving Buurse knapzakken uit met producten waarvan je niet verwacht dat er zuivel komt kijken bij de productie, bijvoorbeeld tandpasta. Bovendien zijn er routes uitgezet, waar toeristen langs borden met echte Twentse spreuken kunnen fietsen en wandelen.
"Hier in de buurt zitten veel agrarische bedrijven die zich zorgen maken over het stikstofbeleid. Zij zitten in een Natura 2000 gebied", legt boer en deelnemer aan de actie Huub Kamphuis uit. "Wij stellen daarom onder meer knapzakken samen met producten waarvan de consument niet weet dat er zuivel inzit, zoals Maggie en Taksi. Wij willen bewustwording creëren bij de consument. Wat betekent het stikstofbeleid voor de consument en de buitengebieden?"
Hij vervolgt: "We hebben acties nodig die de regering wakker schudt en je hebt publieksvriendelijk acties nodig. We willen de gewone man niet van ons vervreemden. Daarom doen wij nu een publieksvriendelijke actie. Daarnaast willen we graag de consument informeren, omdat het stikstofbeleid ook iets voor hen betekent. Ze gaan naar verwachting meer betalen voor producten."
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.