112
10 aug 2018, 21:24
Verschillende Nederlanders doen op Twitter hun beklag over een sms-bericht dat zij hebben ontvangen uit naam van de Rabobank. In het tekstbericht wordt gerept dat het account van de klant in een quarantainezone is geplaatst, omdat er geen Rabo Scanner aan is gekoppeld. Via een link in het bericht zou de ontvanger een blokkade van zijn of haar account kunnen voorkomen. Opvallend genoeg hebben ook mensen die geen klant zijn bij Rabobank de sms ontvangen. Een logische conclusie: het sms-bericht is nep. De sms is een vorm van phishing, waarbij oplichters proberen gevoelige informatie van hun slachtoffers te ontfutselen. Dat gebeurt via de website waar in het sms-bericht naar wordt gelinkt. https://twitter.com/huskyneus/status/1027966151534567424 Rabobank heeft een waarschuwing uitgestuurd voor de valse SMS berichten: "Deze zijn niet door ons verzonden." De bank roept klanten die toch op de link hebben geklikt op om contact op te nemen door een privébericht te sturen via een van de socialmediakanalen van het bedrijf. https://twitter.com/Rabobank/status/1027966855254863877
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.