Terug

Volg Hart van Nederland

Broek of shirt retourneren? Let op, C&A verandert retourbeleid drastisch

Kopen en besparen

19 feb 2024, 19:18

Heb je een nieuwe broek, shirt of blouse gekocht in een winkel van de C&A en wil je het later toch weer terugbrengen, dan krijg je bij deze kledingketen niet zomaar je geld meer terug. Sinds dit jaar biedt de C&A klanten bij het retourneren van artikelen uit de winkel een retourkaart aan in plaats van een terugbetaling.

"Afgelopen maanden hebben we onze moderniseringsstrategie in heel Europa doorgezet. Dit houdt onder andere in dat we ons beleid waar mogelijk op één lijn brengen", verklaart een woordvoerder van de C&A aan Hart van Nederland.

Hieronder valt dus ook het nieuwe retourbeleid. "Vanaf januari 2024 krijgen onze klanten bij het retourneren van goederen in al onze Europese winkels een retourkaart aangeboden in plaats van een cash terugbetaling."

Volgens de woordvoerder zijn er in Nederland wel twee verschillende situaties die goed onderscheiden moeten worden. "Uiteraard blijft de wettelijke garantie van kracht wanneer er zich een gebrek voordoet bij het aangekochte product. In dat geval zorgen wij voor een passende oplossing: ruilen, reparatie of terugbetaling van het aangekochte goed."

Niet wettelijk verplicht

Als je een ongebruikt en onbeschadigd product toch wil terugbrengen, blijft het bij de C&A-winkel nog steeds mogelijk om dit te ruilen binnen de periode van één maand. "Alleen ontvangen consumenten vanaf januari in dat geval een retourkaart goed voor de aankoopwaarde en met een geldigheidsperiode van drie jaar.

Het beste van Hart van Nederland? Volg ons op WhatsApp of Threads

Wil je dagelijks op de hoogte worden gehouden van de mooiste en meest indrukwekkende verhalen van Hart van Nederland? Meld je dan aan voor ons WhatsApp-kanaal, via deze link of volg ons op Threads, hier te vinden.

In de winkels van de C&A hangen borden om de verandering van het retourbeleid te laten weten en ook bij de kassa en op de bon wordt het nog extra benadrukt. Veel klanten zijn namelijk gewend hun geld 'gewoon' terug te krijgen bij het retourneren van een product uit een winkel.

Hoewel een terugbetaling van een aankoop in een winkel niet wettelijk verplicht is, gebeurt het wel vaak.

Een teruggave van je geld of het ruilen van je (ongebruikte en onbeschadigde) producten is een extra service van een winkel of verkoper. De verkoper heeft dus ook het recht om je bij het terugbrengen van een artikel uit de winkel, een tegoedbon te geven.

Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Door op ‘aanmelden’ te klikken, ga ik ermee akkoord dat mijn persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Door op ‘aanmelden’ te klikken, ga ik ermee akkoord dat mijn persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network | Alle rechten voorbehouden.