nieuws
19 dec 2023, 20:22
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) ziet steeds meer klachten over de bezorging van post, maar zegt daar weinig aan te kunnen doen. Het lukt de toezichthouder niet om dit te handhaven met de huidige regelgeving. Dat concludeert de ACM na een uitspraak van de voorzieningsrechter.
Volgens die uitspraak mag de ACM de kwaliteitsnorm waarin staat dat de postdienst "van gede kwaliteit” moet zijn, niet nader invullen. Dit belemmert de handhaving en zo kan de ACM de kwaliteit van de postbezorging onvoldoende bewaken.
In september ging een postbezorging nog flink mis. Een bezorger gooide een pakket over de schutting en raakte konijntje Okkie:
Volgens de ACM kunnen consumenten er niet in alle gevallen van uitgaan dat hun post aankomt op de manier die zij mogen verwachten. Soms komt de post überhaupt niet aan of wordt deze niet op de juiste wijze bezorgd.
De ACM kan hier weinig aan doen zolang er geen extra kwaliteitseisen in de regelgeving zijn opgenomen. De toezichthouder zegt de afgelopen tijd veel signalen en handhavingsverzoeken te hebben ontvangen over de kwaliteit van de postbezorging.
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.