Terug

Volg Hart van Nederland

Dit is de slechtste slogan van Nederland van 2023

Dit is de slechtste slogan van Nederland van 2023

nieuws

14 dec 2023, 07:20

Het is weer zover: de slechtste slogan van het jaar is gekozen. Dit jaar viel de 'prijs' in Castricum, bij Tuut Tuut verhuur. Het bedrijf kreeg 21 procent van de stemmen voor de slogan: "Put the fun between your legs".

De eigenares van Tuut Tuut verhuur, Marieke van der Zande, is dolbij met de winst: “Wat lollig dit, ik ben zo verrast!

Zie hier een collectie van de slechtste slogans van afgelopen jaren, en hun trotse bedenkers:

Slechtste slogans: 'Voor ieder reetje een wc'tje'
1:56
Slechtste slogans: 'Voor ieder reetje een wc'tje'

Onbedoeld

Toen Marieke haar fietsverhuurbedrijf startte, had een vriendin allerlei leuke slogans verzameld die ze enthousiast op posters plaatsten en in de winkel hingen. Over de huidige slogan zei ze: "We lieten deze slogan als grap op onze T-shirts drukken. Toen we naar een groter pand verhuisden, stelde een vriend voor om de slogan ook op de grote winkelruit te plaatsen, en hij heeft spontaan een sticker besteld."

Marieke kijkt met veel plezier terug op de verkiezing: "Ik was al verrast door de nominatie; ik wist niet eens dat deze verkiezing bestond. Die slogan was ook nooit een bewuste keuze. Het is gewoon leuk gelopen."

Andere reacties

Eigenaren van genomineerde bedrijven lijken de humor van de prijs in te zien. De eigenaar van GAB Metaal lacht er hartelijk om en zegt: "We zijn een draai- en feestbedrijf, dus deze woordspelingen liggen wel voor de hand." Rijkers Naaimachines is eveneens enthousiast en beschouwt de nominatie voor de foute slogan "have a naai’s day!" als een eer: "Mensen zeggen dat ze vrolijk worden van deze slogan. Dat is toch leuk?"

Uitvaartondernemers reageren minder enthousiast. Dierencrematorium Heerhugowaard (Voor een warm afscheid van uw geliefde huisdier) vindt het niet gepast om reclame te maken in deze branche, en de eigenaar van rouwcentrum Hakkenberg (Wij zijn uw rouwvast) moest 'even omschakelen' bij het horen van de nominatie.

Desondanks lijkt deelname aan of winnen van de "slechte" verkiezing alleen maar positieve dingen op te leveren voor de ondernemers, zegt Slechte Slogans zelf dan. Bedrijven genieten volgens de verkiezing van aandacht, zowel lokaal als landelijk, en trekken zelfs nieuwe klanten aan, schrijf SlechteSlogans.nl in een persbericht. Daar heeft de winnaar van 2021, Benny's Vleesservice, andere gedachten over: "Niemand koopt bij mij een gehaktbal om die slechtste slogan", zegt hij tegen Hart van Nederland.

Eerdere winnaars

Het platform Slechte Slogans heeft in de ruim 12 jaar van zijn bestaan ongeveer 2500 slogans ontvangen. Deze komen uit het dagelijks leven, op vrachtwagens, bestelbusjes, reclameborden, verpakkingen en advertenties. "De bron van slechte slogans lijkt onuitputtelijk", zegt mede-initiatiefneemster Christine Liebrecht. " We ontvangen we nog steeds tranentrekkende slogans. In positieve en in negatieve zin.”

Eerdere winnaars van de Verkiezing Slechtste Slogan zijn onder andere "Maak van je kruis geen punt, kom naar Het Kruispunt" (bekkentherapiepraktijk Het Kruispunt), "mijn ballen wegen 130 gram!!" (Benny’s vleesservice), "laat je poesje knippen voor ze begint te wippen" (Dierenrechtenorganisatie Gaia), en "the worst musical ever" (Hema de musical).

Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.