Terug

Volg Hart van Nederland

NS-incheckpaaltje zet reizigers op het verkeerde spoor en staat 100 kilometer verder dan verwacht

NS-incheckpaaltje zet reizigers op het verkeerde spoor en staat 100 kilometer verder dan verwacht

nieuws

19 juli 2023, 14:08

Het in- en uitcheckpaaltje paaltje op het NS-station in Alphen aan den Rijn lijkt zich helemaal niet op zijn plek te voelen in de Zuid-Hollandse plaats. Hij meent zelf dat hij in Bergen op Zoom staat, zo'n 100 kilometer richting het zuiden.

Het probleem werd ontdekt door een oplettende reiziger, die zag dat er veel meer geld van de ov-chipkaart was afgeschreven. Op Facebook ging de waarschuwing al snel rond. En maar goed ook, want een treinreis kan door deze fout een duur grapje worden.

Een NS-probleem waar mensen ondertussen minder van schrikken zijn de overvolle treinen. Toch komen er ook vandaag de dag nog veel klachten over binnen:

Klachtenregen door opnieuw bomvolle NS-treinen
2:25
Klachtenregen door opnieuw bomvolle NS-treinen

Bijna 15 euro verschil

Vooral voor het traject waarop de trein niet reed gaat het om best een hoog bedrag. De treinrit van Alphen aan den Rijn naar Gouda kost normaal gesproken 4,70 euro, maar wie heeft ingecheckt bij het verwarde paaltje is voor dezelfde reis maar liefst 19,10 euro kwijt. De fout kost de reiziger dus bijna 15 euro.

De NS heeft kunnen bevestigen dat het inderdaad het geval is dat het allemaal aan het paaltje ligt. Tussen donderdag 13 juli en zondag 16 juli is er een tijdelijk in- en uitcheckpunt geplaatst omdat in verband met werkzaamheden geen treinen tussen Gouda en Alphen aan den Rijn reden. Deze was helaas niet goed ingesteld.

De trein kost op dit moment al een stuk meer dan voorheen. In 2022 was hier al kritiek op:

Treinkaartje NS volgend jaar fors duurder, enkele abonnementen juist goedkoper
1:36
Treinkaartje NS volgend jaar fors duurder, enkele abonnementen juist goedkoper

Contact opnemen met de NS

Wie in die periode voor het verkeerde bedrag heeft gereisd wordt dus mogelijk geconfronteerd met een onaangename verrassing. De NS raadt mensen ten zeerste aan om contact op de nemen met de klantenservice om het geld terug te krijgen.

Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.