nieuws
8 mrt 2024, 16:54
Meerdere Rabobank-klanten kregen afgelopen donderdag een ongewone melding bij het doen van een digitale overboeking. Particuliere klanten zouden 12 cent transactiekosten moeten betalen. Over de kosten ontstond ophef op sociale media. De Rabobank geeft nu duidelijkheid.
Het zou gaan om een tijdelijke storing, en er is geen 12 cent afgeschreven bij de mensen die de melding hebben gekregen. "Deze kosten werden echt alleen maar vermeld in de beschrijving. De 12 cent is en worden niet in rekening gebracht bij particuliere Rabobank-klanten", laat een woordvoerder desgevraagd weten aan Hart van Nederland.
De bank kreeg meerdere berichten over de melding. Het is niet duidelijk hoe veel klanten de melding hebben gekregen. De storing is inmiddels verholpen, en stond ook los van de storing een dag eerder waarbij mensen niet konden pinnen.
Voor een zakelijke rekening bij de bank betaal je als klant wel kosten bij het overboeken, tussen de 12 en 15 cent per transactie, is te lezen op de website van Rabobank.
Wil je dagelijks op de hoogte worden gehouden van de mooiste en meest indrukwekkende verhalen van Hart van Nederland? Meld je dan aan voor ons WhatsApp-kanaal, via deze link of volg ons op Threads, hier te vinden.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.