nieuws
7 dec 2020, 08:10
De Belgische dierenrechtenorganisatie Gaia is de bedenker van de slechtste slogan van 2020. Met de leus 'Laat je poesje knippen voor ze begint te wippen' wil de organisatie aandacht vragen voor de sterilisatie van poezen. Met bijna een kwart van de stemmen hield de slogan van Gaia de leuzen'O my goot' van Dakgoot Renovatie Specialist en 'Geef elkaar tijdens het winkelen de pruimte' van supermarktketen Lidl achter zich. Lees ook: O my goot! Dit zijn de tien slechtste slogans van dit jaar
Het was de negende keer dat het platform Slechte Slogans de verkiezing organiseerde. De afgelopen week kon iedereen via de site zijn stem uitbrengen op de tien genomineerde reclamekreten. In totaal brachten 5772 stemmers 9104 stemmen uit. Dat zijn er fors meer dan vorig jaar, toen 3992 mensen 7055 stemmen uitbrachten. Andere kanshebbers waren 'Bedrukte Dozen, Blije Gezichten!' van D-BOX Verpakkingen B.V., 'Liefde maakt blind, maar je neus ruikt nog steeds een wind' van Rennie, 'Met kaas uit de Jordaan, ga je als een banaan' van kaaswinkel De Mannen van Kaas, 'Zing Vecht Hak Bid Polijst Lach en Bewonder' van Jan Reek natuursteen, 'The best worst of the world' van Huls Droge Worst, 'De groenspecialist in hart en tuinieren' van Bomenbezorgd.nl en 'Waalzinnig je weer te zien!' van Beleef Zaltbommel.
Eerdere winnaars zijn onder meer 'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' (viszaak), 'We doen wel vrouwen maar knippen ze niet' (barbier), 'Zit je haircut' (kapper) en 'Iedere paal gaat erin' (heibedrijf). Lees ook: 'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' is de slechtste slogan ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.