nieuws
4 juli 2023, 18:29
Treinreizigers die in de webwinkel van NS iets hebben gekocht, kunnen hun bestelling tijdelijk niet op hun ov-chipkaart zetten bij een NS-kaartautomaat. Het ov-chipkaartnetwerk bij de NS kampt sinds 10.30 uur met een landelijke storing, laat een woordvoerder weten.
In- en uitchecken met de ov-kaart lukt nog wel. Ook kunnen reizigers het saldo van hun ov-chipkaart nog gewoon opladen bij de kaartautomaat.
Wat niet meer kan, is bijvoorbeeld het laden van een gekocht treinabonnement op een ov-kaart. Wie online een treinabonnement koopt, moet dat bij een kaartautomaat nog op zijn ov-chipkaart zetten om het te activeren. Hetzelfde geldt in sommige gevallen voor een wissel van de tweede naar de eerste klas. Dat functioneert momenteel niet, zegt een NS-woordvoerder.
Volgens de woordvoerder hebben niet veel reizigers last van de storing. "Het gaat vooral om mensen die onderweg via hun telefoon saldo hebben gekocht en dat op hun ov-kaart willen zetten. Maar als ze dan toch al bij de kaartautomaat staan, kunnen ze daar in dit geval ter plaatse even opnieuw saldo kopen."
De NS kan niet inschatten hoelang de storing nog duurt.
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.
ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.