nieuws
7 mrt 2018, 23:09
Pakkenmerk Suitsupply heeft duizenden volgers verloren op Instagram, Facebook en Twitter. De oorzaak: de nieuwe campagne van het bedrijf. Op een van de foto's – die overal door het land te zien is - staan twee zoenende mannen. Door heel Nederland meer dan dertig billboards met posters van de zoenende mannen ingegooid, beklad of afgeplakt. Ook de foto waarin een man in pak een andere man in een kort strak zwembroekje liefkozend aankijkt, zorgt voor veel kritiek. Lees ook: Bushokjes met homoposters Suitsupply tientallen keren ingegooid Wij vroegen ons af wat onze kijker vindt van de campagne en vroegen het ons panel van Wat vindt Nederland. De homoposter zorgt bij 26 procent van de respondenten voor weerstand. Zij vinden de foto ‘echt niet kunnen’. Het grootste deel van de mensen (73 procent) vindt dat twee zoenende mensen afbeelden moet kunnen. Opvallend is dat 25 procent van de mensen twee zoenende mannen als aanstootgevend ervaart. Een zoenende man en vrouw wordt slechts door 7 procent van de mensen als vervelend ervaren. Een groot verschil.
Wij vroegen ook wat mensen doen als ze een heftig zoenend stel zien op straat of in de kroeg. De meeste mensen (55 procent) hebben hier geen problemen mee. Toch zou 6 procent van de ondervraagden er iets van zeggen.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.