Entertainment
1 mrt 2024, 17:26
De clip van de Nederlandse songfestivalinzending Europapa van Joost Klein is in een dag tijd al bijna 2,5 miljoen keer bekeken. Daarmee is de video nu al de best bekeken inzending die op dit moment op het officiële kanaal van het Eurovisie Songfestival staat. Tot vrijdag was dat de video van de Oekraïense inzending met ruim 2,4 miljoen views.
Eerder vrijdag bleek dat het nummer van Klein ook al door het dak gaat op Spotify. In de eerste zeven uur dat het liedje online stond werd het in Nederland ruim 524.000 keer beluisterd. Het gebeurt zelden dat een lied meer dan een half miljoen streams op een hele dag heeft in Nederland.
Bij de bookmakers weet Klein voorlopig nog weinig impact te maken. Precies een dag nadat het nummer online kwam, staat Europapa op de twintigste plaats van de in totaal 37 deelnemende landen. Kroatië en Oekraïne zijn voorlopig favoriet met beide een winkans van 14 procent.
Nog niet alle inzendingen voor het songfestival zijn overigens bekend. Zo moeten onder meer IJsland, Zweden, Australië en Armenië nog kiezen. Het Eurovisie Songfestival vindt dit jaar plaats van 7 tot en met 11 mei in Malmö.
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.
ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.