Terug

Volg Hart van Nederland

Gestrande reizigers vragen zich af: 'Bij wie kunnen we die kosten verhalen?'

Gestrande reizigers vragen zich af: 'Bij wie kunnen we die kosten verhalen?'

Politiek

29 apr 2018, 11:25

"Als het mis gaat, gaat het goed mis.'' Fred Kemmer uit Lelystad breekt zondagochtend op Schiphol zijn hoofd over de vraag hoe hij een vervangend vliegticket naar Kiev voor zijn stiefzoon kan regelen. Die zoon was op vakantie in Nederland en moet maandag weer aan het werk in de hoofdstad van Oekraïne. Kemmer kwam al op weg naar de luchthaven vast te staan, had anderhalf uur vertraging onderweg. Volgens eigen zeggen werd hij bij meerdere gates van hot naar her gestuurd, waardoor de zoon alsnog zijn vlucht miste. LEES HIER ALLES OVER DE STROOMSTORING OP SCHIPHOL Heel veel mensen willen hun vlucht omboeken. Kemmer is bang dat dat niet lukt. "Als ik naar huis ga krijg ik het niet voor mekaar. Maar de rij is ellenlang, er zijn maar drie kassa's open voor omboeken en alleen die rij is al zo lang dat het een kwartier duurt om er langs te lopen''. Kemmer moest zelf ook nog aan het werk zondag, zijn zoon maandag. Maar hij vreest dat dat niet gaat lukken. "Bij wie kunnen we die kosten verhalen?'', vraagt Kemmer zich af. Lees ook: Stroomstoring Schiphol kan maandag ook nog gevolgen hebben Lees ook: Reizigers zij aan zij in wachtrijen op Schiphol na storing inchecken Wim van der Gaag, uit Wognum, zou op vakantie met vrouw en dochter naar Catania in Italië. Hun vlucht bleek geannuleerd, maar zij hebben nieuwe tickets weten te bemachtigen. Dat kost het gezin nu ruim 1500 euro extra. "Maar de reisorganisatie had aangegeven, 'ga lekker op vakantie', de verrekening volgt later. Ik hou er rekening mee dat we niet alles krijgen vergoed, maar we gaan nu eerst lekker vakantie vieren.''

Vrijgezellenfeest

Christaan Klom uit Arnhem zou met vrienden voor een vrijgezellenfeest naar Seattle en door naar Las Vegas in de Verenigde Staten gaan. Zij strandden op de luchthaven, na een vertraagde reis via de weg. "Het is hier chaos, iedereen zegt iets anders.'' Bij aankomst was vertrekhal 2 dicht. Eenmaal binnengekomen via vertrekhal 3, werden ze via vertrekhal 1 weer naar elders gestuurd. Klom staat in een rij om de tickets om te boeken, maar die is lang. "Het is gewoon afwachten.'' Lees ook: Stroomvoorziening Amsterdam-Zuidoost werkt weer na storing Lees ook: KLM annuleert 25 Europese vluchten na grote stroomstoring Een andere familie, oma, opa, zoon, schoondochter en twee (klein)kinderen, zou naar Marseille vliegen om daar over te stappen op een cruise. Oma heeft vijf jaar voor deze trip gespaard. Ze hoopt vurig dat het lukt om op tijd een omboeking te krijgen, want "we kunnen moeilijk achter dat schip aan gaan zwemmen''.

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.