Waarschuwen
23 mei 2024, 22:32
De Consumentenbond waarschuwt Nederlanders om voorzichtig te zijn met het bestellen bij Woneninterieur.nl. Aanleiding voor de waarschuwing is de aanhoudende stroom van klachten over het online woonwarenhuis. Voor wie toch bij deze winkel wil bestellen, wordt aangeraden te kiezen voor achteraf betalen of betalen met een creditcard.
Half maart trok de Consumentenbond ook al aan de bel. Toen waarschuwde zij voor de wildgroei aan onbetrouwbare webshops. Er zijn meerdere tips om te controleren of de webshop deugt of niet. Hierboven leggen ze uit waar je dan op moet letten.
Volgens de Consumentenbond klagen klanten vooral over bestellingen die erg laat of helemaal niet geleverd worden. Ook komt het vaak voor dat het bedrijf niet op tijd of helemaal niet terugbetaalt bij annuleringen of retourzendingen. Daarnaast is het online woonwarenhuis nauwelijks bereikbaar voor vragen of klachten.
Het is niet de eerste keer dat Woneninterieur.nl op de radar verschijnt van de klantenorganisatie. In november 2023 heeft de Consumentenbond het bedrijf ook al eens aangesproken op deze problemen.
Het bedrijf beloofde toen beterschap en zou vanaf januari 2024 maatregelen nemen, zoals het inschakelen van een externe klantenservice en het uitbreiden van het eigen team om de bereikbaarheid te verbeteren. Ook zou Woneninterieur de levertijden beter communiceren en de achterstanden in terugbetalingen wegwerken.
Wil je dagelijks op de hoogte worden gehouden van de mooiste en meest indrukwekkende verhalen van Hart van Nederland? Meld je dan aan voor ons WhatsApp-kanaal, via deze link of volg ons op Threads, hier te vinden.
Ondanks de eerdere beloften heeft het bedrijf, volgens de Consumentenbond, niet de gewenste verbeteringen doorgevoerd. Het bedrijf plaatste geen mededeling op de homepagina over de mogelijke langere levertijden en achterstanden in terugbetalingen. Hoewel er een optie voor achteraf betalen is toegevoegd, vindt de Consumentenbond dat dit niet voldoende is.
Een woordvoerder van het Woneninterieur.nl laat aan Hart van Nederland weten dat de klachten bij hen bekend zijn en dat de gemaakte beloftes, zoals de Consumentenbond beschrijft, bestaat uit een plan van aanpak. "Een plan dat niet haalbaar was op korte termijn."
In december trok branchevereniging Thuiswinkel Waarborg het certificaat van Woneninterieur.nl in, maar ook dat hielp niet. Het aantal klachten nam in maart en april zelfs toe. Omdat er geen verbetering is te zien heeft de Consumentenbond de aanhoudende problemen gemeld bij de Autoriteit Consument & Markt.
Woninginterieur laat verder aan Hart van Nederland weten dat er al gesprekken lopen met de met de ACM over een mogelijk verbetertraject. "Het is op dit moment nog onzeker of wij kunnen doorgaan met de webwinkel door de interne problemen. In juni moet er meer duidelijk zijn."
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.
Deel dit artikel
Lees ook
Consumentenbond waarschuwt: deze zonnebrandcrèmes moet je niet gebruiken
Maaltijdmixen veel te zout, Consumentenbond wil dat overheid ingrijpt
Consumentenbond grijpt in bij Albert Heijn: te vaak fouten op kassabonnen
Consumentenbond onderzoekt: deze bouwmarkt is het goedkoopst (en ook echt veel goedkoper)
Consumentenbond luidt noodklok: veel afgeraden traphekjes nog steeds te koop
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.