Tech-nieuws
1 nov 2024, 13:57
Groningers die met een vaste lijn 112 wilden bereiken, konden dat mogelijk meer dan een maand lang niet doen. De politie meldt dat de storing van 24 september tot en met 29 oktober duurde.
De storing werd veroorzaakt door een menselijke fout toen het netwerk van KPN een update kreeg. Niet alleen klanten van KPN hadden last van de storing. Ook andere netwerken werden getroffen.
Uit onderzoek blijkt dat veel mensen het lastig vinden om te bepalen wanneer het nodig is om 112 te bellen. Hart van Nederland neemt de proef in de bovenstaande video op de som.
De politie benaderde nadat de storing voorbij was iedereen die het alarmnummer probeerde te bellen maar niemand aan de lijn kreeg. Zij zouden alsnog hulpdiensten bereikt hebben via andere kanalen.
Mensen die de hulpdiensten belden met een mobiel nummer, werden wel gewoon te woord gestaan.
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.
ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.