Kopen en besparen
8 mrt 2024, 07:51
Consumenten hebben vorig jaar in supermarkten een recordbedrag uitgegeven aan producten die met korting werden aangeboden. Uit een analyse van marktonderzoeker Circana blijkt dat bijna een kwart van de totale omzet van 25 miljard euro afkomstig was van producten die in de aanbieding waren, meldt de NOS.
De kortingen varieerden van 25 tot 30 procent tot aan aanbiedingen zoals 1+1 gratis of zelfs 2+4 gratis. "In totaal is er voor 2,1 miljard euro aan kortingen aan consumenten gegeven", zegt Sjanny van Beekveld van Circana tegen de NOS.
Supermarkten boden de grootste kortingen - tot wel 70 procent - aan op producten zoals vaatwastabletten, shampoo, tandpasta en wasmiddelen. Gemiddeld ontvingen klanten een korting van 33 procent op houdbare producten.
Het bedrag dat jaarlijks wordt besteed aan aanbiedingen, neemt al jaren toe. In 2007 was nog 13 procent van alle supermarktomzet afkomstig van aanbiedingen, een paar jaar later was dat al gestegen naar 20 procent. En nu is dus het record bereikt van bijna 25 procent.
Wil je dagelijks op de hoogte worden gehouden van de mooiste en meest indrukwekkende verhalen van Hart van Nederland? Meld je dan aan voor ons WhatsApp-kanaal, via deze link of volg ons op Threads, hier te vinden.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.